Merhaba dostlar şimdi sizlere Unity`de text objenize nasıl rastgele yazı atayacağınızı anlatacağım.
Ufak bir örneklendirme üzerinden anlatacak olursam mesela ben kendi belirlediğim bir tuşa bastığımda text objemin içerisindeki yazı rastgele değişsin istiyorum. Peki bunu nasıl yapabilirim hemen şimdi anlatıyorum.
1.Öncelikle Canvas içerisine bir tane Text objesi oluşturalım.
2.Yeni bir C# Script oluşturup içerisini aşağıda verdiğim şekilde dolduralım.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;
public class RandomYazi : MonoBehaviour
{
public Text RastgeleYazi;
float randomNumber;
void Update ()
{
if (Input.GetKeyDown(KeyCode.E))
{
randomNumber = Random.Range(1, 5);
print(randomNumber);
if (randomNumber == 1)
RastgeleYazi.text = "Yazı 1";
else if (randomNumber == 2)
RastgeleYazi.text = "Yazı 2";
else if (randomNumber == 3)
RastgeleYazi.text = "Yazı 3";
else if (randomNumber == 4)
RastgeleYazi.text = "Yazı 4";
else if (randomNumber == 5)
RastgeleYazi.text = "Yazı 5";
}
}
}
3. Scriptimize gereken kodları yazdıktan sonra ilk adımda oluşturduğumuz Text objemize gelelim ve Add Component kısmından içerisine Scriptimizi ekleyelim.
4.Daha sonra eklediğimiz scripte bulunan Rastgele Yazi kısmına kullanacağımız Text objemizi sürükleyip bırakalım ve işlem tamam.
Programı başlattığımızda kod üzerinde yazdığımız gibi "E" tuşuna her bastığımızda daha önceden oluşturduğumuz örnek cümlelerden birini rastgele ekrana yazıcaktır.
Tabii siz benim yazdığım koda bağlı kalmak zorunda değilsiniz. Kod üzerinde ufak değişikliklerle cümle sayınızı kendiniz belirleyip istediğiniz herhangi bir tuşa atayabilirsiniz veya daha farklı bir sistem olarak herhangi bir collider ile etkileşiminiz halinde de kodun aktifleşmesini sağlayabilirsiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler :)